perjantai 3. joulukuuta 2010

3. Minun vanhempani

Perheeni on aika tavallinen. Isä oli ja on metallialalla, äiti hoitoalalla. Eivät ne mitään rikkaita olleet silloin kun oltiin pieniä, eivätkä ole vieläkään, ja joskus oli vähän tiukempaakin rahasta. Äiti oli pitkään meidän lasten kanssa kotona, yhden talven olen tainnut olla päiväkodissa, isä puolestaan on aina ollut töissä samassa firmassa.

Äiti oli se joka piti kuria, isä oli hövelimpi. Sillä oli tapana pukata "saako tehdä jotain" kysymykset äidin ratkottaviksi, äiti niissä kuitenkin olisi viimeisen sanan sanonut. Isä otti moottoripyörän kyytiin ja tehtiin muutaman päivän Suomi-reissuja, joskus kun olin kymmenkesäinen tai vähän vanhempi. Sellaisia huvimatkoja.

Isä nikkaroi ja rakentaa ja tekee itse mitä vain. Äiti tekee ehkä maailman parasta makkarakastiketta. Ja minä olen huono laittamaan ruokaa siksi, kun äiti on siinä niin hyvä, ja minun pitää tehdä kaikki itse kun kerran meillä on kotona aina tehty kaikki itse.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti